Моряк Украины (moryakukrainy) wrote,
Моряк Украины
moryakukrainy

ВОКК: ЗДОБУТКИ КРЮІНГУ ТА МАЙБУТНІ ВИКЛИКИ

Робочі моменти.jpg
Чергові загальні Збори асоціації «Всеукраїнське об’єднання крюінгових кампаній» (4.06) почалися з обговорення проєкту Закону України «Про найм та працевлаштування моряків», питань пов’язаних із ратифікацією Конвенції МОП-2006,  а закінчилися питаннями медичного обслуговування моряка та вступу до професії української морської молоді.
             За словами Павла Нікітіна, генерального директора ВОКК асоціація останнім часом суттєво розширила своє представництво в інтернет-просторі, оновлена відкрита ФБ сторінка, створені групи для обміну інформації між членами у соціальних мережах. Це суттєво допомагає у справі напрацювання оперативних рішень, поінформованості всіх зацікавлених про поточну роботу та перспективні задачі крюінгової спільноти, проблеми та шляхи їх подолання. Значно збільшилося  висвітлення діяльності ВОКК та партнерів у друкованих ЗМІ.
Першочергова увага учасників була прикута до аналізу пропозицій щодо законопроєкту «Про найм та працевлаштування моряків» (реєстр. 5240). Спільнота ВОКК подякувала за підтримку народним депутатам-членам Комітету Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів та його голові – Галині Третьяковій. Комітет рекомендув парламенту включити проєкт Закону до порядку денного сесії та створити робочу групу з напрацювання пропозицій. Тобто діалог триває.
   Стосовно ратифікації Конвенції МОП-2006 «Про працю у морському судноплавстві» були в динаміці представлені етапи просування законодавчих ініціатив Міністерством інфраструктури, що мали на меті заміну існуючого державного регулювання крюінгової діяльності. Спочатку МІУ скасовало запропоновану ними позаминулого року «сертифікацію» крюінгів, як подвійне регулювання, але при цьому залишився додатковий Реєстр МОРАДу компаній-посередників у працевлаштуванні моряків. Далі і з Реєстром, враховуючи відповідні положення інших Законів, попрощались, але все ж таки залишили додатковий порядок, що має розробити Кабмін для крюінгів. Така норма вступає у супереч із чинним законодавством про працю та знову повертає всіх до подвійного регулювання. Щоб не «мандрувати по колу» крюінгами здавна пропоновано просте рішення - дотримуватись діючого законодавства і не «вигадувати» необхідності змінювати його у цій частині під ратифікацію Конвенції. Якщо раніше асоціація здебільшого зверталась до  чиновників із пропозиціями врахувати в законотворчому процесі інтереси моряків, крюінгів, тренажерних центрів, то тепер на підтримку такої загальної ідеї наполягаємо на врахуванні положень діючого законодавства та проєктів законів «Про захист трудових мігрантів та боротьбу із шахрайством у працевлаштуванні за кордоном» (реєстр. № 2365)  а також законопроєкту реєстр. № 5240.
Директор компанії «Марін Стар» Ярослав Буркут зауважив, що з огляду на реалії крюінгового бізнесу в Україні, Конвенцію необхідно ратифікувати із виключеннями. Важливо також зрозуміти хто і яким чином буде перевіряти виконання її положень і чи не стане моряк просто цифрою?

    Андрій Руденко, адвокат Київської КДКА, помічник народного депутата, юридичний партнер ВОКК поставив під сумнів твердження, що має бути єдиний орган, який відповідатиме за регулювання. Це протирічить світовій практиці. Навів приклади Індії, Китаю, Філіппін, де за кожний напрям діяльності моряка відповідає та звітує перед МОП окреме відомство. 
Міністерство інфраструктури України намагається регулювати і морську медицину. За версією згаданого міністерства, МОЗ повинен регулювати медичні питання для моряків за згодою Міністерства інфраструктури. Нині у нас є МОЗівські документи і нуль скандалів. І цього зараз цілком достатньо для процесу отримання медичних документів моряком. МІУ ж пропонує свою участь у формі погодження наказу МОЗу під час затвердження Переліку медичних центрів. Ось ще одне регулювання з боку держави непотрібне і шкідливе. Цього не можна допустити. Інакше з`явиться ще й проблема з  медичними книжками моряків, - зауважив адвокат. Крім того, додав експерт, Міністерство інфраструктури хоче виділити реєстр моряків і отримати доступ до персональних даних.

   Олександр Сагайдак виступив із оцінкою участі представників громадських організацій у роботі Комісій, Комітетів, Рад тощо морської галузі. Закликав уникати в цьому питанні формалізму та бути орієнтованими на конкретні результати щодо поліпшення загальної ситуації із підготовкою та дипломуванням моряків, вирішення хронічних вже проблем. Для досягнення загальної мети, у першу чергу, сама громадськість, що представляє інтереси моряків, тренажерних центрів, ВНЗ, крюінгів має триматись «єдиним фронтом» у режимі постійного відвертого діалогу між собою.

   Дискусію викликало обговорення новацій у сфері освіти в питаннях присвоєння кваліфікації офіцерам флоту. Порядок атестації здобувачів вищої освіти у формі Єдиного Державного Кваліфікаційного Іспиту (ЄДКІ), затвердженого Постановою КМУ від 19.05.21 № 497 представила громаді Надія Александровська –  кандидат технічних наук, доцент, експерт Національного агентства забезпечення якості вищої освіти МОНУ, представник ОНМУ повідомила, що має бути затверджене Положення про єдиний кваліфікаційний іспит на зразок зовнішнього незалежного тестувания (ЗНО). Тобто, з 1 січня 2022-го буде єдиний іспит для моряків. Такий порядок («КРОК») вже існує у медиків: здав іспит – крок 1 – отримав ліцензію. За цим принципом морські спеціалісти, за умови успішної здачі та набуття 12 місячного плавального цензу, можуть отримати перший робочий диплом.
    Проректор НУ «Одеська Морська Академія» Сергій Заічко нагадав, як раніше досконало діяла система дипломування, що продукувала на ринок кваліфіковані кадри. А нині навіть діючий капітан зі стажем не може скласти іспит у ДКК. І змушений звертатися до посередників.
І дійсно, додав Павло Нікітін, дещо обнадійливими виглядають окремі положення нового Порядку по відношенню до діючої процедури здачі кваліфікаційного іспиту, особливо в частині здачі ЄДКІ на безоплатній основі та скорочення кількості процедур, а також можливості громадського спостереження за проведенням кваліфікаційного іспиту. З рештою, учасники дійшли згоди про необхідність створення робочої групи щодо розробки Положення про ЄДКІ для майбутніх морських офіцерів, що затвердить відповідний зміст, порядок, регламент та склад комісії. Основна мета - забезпечення прозорої, обєктивної, оптимальної процедури іспиту для якнайшвидшого вступу молоді до професії.
    Змістовні та слушні пропозиції висловили асоційовані члени ВОКК про сучасні фінансові програми для моряків та крюінгів (Альфа-Банк) а також актуальні останнім часом питаня їхнього медичного тестування та щеплення (ТОВ «Амбулаторія Сімейного Лікаря»)
Корисні поради.jpg


Інна Іщук, Анатолій Венгрук
«Моряк України», № 20, 21 від 9.06.2021 


Tags: Венгрук Анатолий, Ищук Инна, Крюинги, Работа в море
Subscribe

Posts from This Journal “Крюинги” Tag

promo moryakukrainy march 26, 21:24
Buy for 10 tokens
На 65 лет растянулась вахта начальника Воронцовского маяка. Истории об исчезающих профессиях, а также, об облачном прошлом и туманном настоящем одного из самых уникальных занятий на свете. «21 марта 1956 года я был принят на Воронцовский маяк. Мне было 22 года и 3 месяца. Но, не…
Comments for this post were disabled by the author